Posjeta gđe Dubravke Kraljević, direktorice “Primary school of Toronto”, Kanada

U sklopu programa naše škole pod nazivom “Stručno usavršavanje = budućnost” Međunarodna osnovna škola je dokazala da je škola budućnosti. Zalaganjem našeg menadžmenta upriličena je posjeta školi od strane gđe Dubravke Kraljević, direktorice “Primary school of Toronto”, Canada.
Prenoseći višedecenijsko iskustvo u polju obrazovanja, članovi našeg kolektiva su imali priliku upoznati se s obrazovnim sistemom Kanade (jedne od najmultikulturalnijih zemalja u svijetu i jednom od najboljih obrazovnih sistema općenito).

Gospođa Kraljević se upoznala s načinom rada u našoj školi, provela određeni broj sati u nastavi i konstatovala kako se nastavni proces odvija vrlo slično kao u školi koju predstavlja.
Imali smo priliku razmijeniti iskustva vezana za inkluziju kao sve češćoj pojavi današnjice. S obzirom na to da Međunarodnu osnovnu školu pohađa sve više učenika iz drugog govornog područja, u razgovoru smo stavili akcenat upravo na temu uključivanja učenika u multietničko okruženje, kao načinu primjene inkluzije u nastavnoj praksi.

Kako se gđa Dubravka bavi i radom s djecom s poteškoćama u učenju i ponašanju bilo je korisno čuti i primjere iz iskustva svakodnevnih izazova sa kojima se susreću učitelji iz njene škole.
Uz prelijepo druženje i zakusku dogovorena je buduća saradnja ove dvije institucije, a sve u cilju unapređenja nastavnog procesa naše škole.
Ovom prilikom se još jednom zahvaljujemo gospođi Dubravki na ugodnoj, i višestruko korisnoj posjeti Međunarodnoj osnovnoj školi Mostar.

Radionica za nastavnike: Rad s hiperaktivnom djecom u školi

U petak 5. novembra/studenog za nastavnike Međunarodne osnovne škole organizirana je radionica za stručno usavršavanje za rad s djecom s deficitom pažnje. Radionicu je vodila defektolog sa Sveučilišne kliničke bolnice Mostar doc.dr.sc. Mladenka Vukojević. Nastavnici su imali priliku da usvoje znanja i konkretne savjete na osnovu primjera iz prakse u cilju boljeg postupanja s učenicima koji imaju poremećaj pažnje s hiperaktivnošću, poznat i kao ADHD ili imaju određena simptomatska ponašanja.
Školski (ne)uspjeh je najčešći pokazatelj da dijete ima određene poteškoće. Tek kada se dijete uputi na procjenu radi poteškoća u učenju ili ponašanju, nakon razgovora s njihovim roditeljima i nastavnicima zaključuje se da dijete ima poteškoću od najranije dobi.

Hiperaktivno dijete sumnja u svoje sposobnosti i to ga često sputava u postizanju uspjeha, prepoznavanju i prihvaćanju onih aktivnosti u kojima je uspješno. Od svih alata koje stoje na raspolaganju učiteljima nijedan nije značajniji od sposobnosti da utiče na djetetovo samopouzdanje. Ako učitelj vjeruje da dijete ima potencijala i da obećava, i dijete će također u to vjerovati.

Istraživanje hiperaktivne djece koja su postala uspješni odrasli ljudi otkrila je da je dominantan utjecaj na njihov pozitivan razvoj imala osoba koja je vjerovala u njih. Često je ova osoba bila upravo učitelj/ica.

Kako je djetetovo obrazovanje značajan čimbenik u njegovu odgoju i cjelokupnom odrastanju, te bitno utječe na djetetov život, u ovoj radionici je naglasak stavljen na učitelje, asistente u nastavi i roditelje, odnosno, kako zajedno na najbolji mogući način možemo utjecati na obrazovanje i razvoj djeteta s deficitom pažnje, što je svakako naš zajednički cilj.

Nastavak aktivnosti u Međunarodnoj osnovnoj školi Mostar povodom obilježavanja Mjeseca knjige

Knjige pred djecom otvaraju niz životno važnih tema i iskustava. Djeca od najranije dobi usvajaju estetske, etičke i humane vrijednosti te razvijaju ljubav prema čitanju. Tijekom Mjeseca knjige u našoj školi održane su mnoge aktivnosti vezane uz priče, bajke i govorne igre te razvoj interesa prema knjigama i slikovnicama.

Cilj obilježavanja Mjeseca knjige pruža djeci mogućnost zajedničkog druženja, listanja i komentiranja knjiga i priča, prorađivanja iskustava i doživljaja (crtanje, igra lutkama, dramatizacija, ples i sl.).

Nakon uspješne promocije knjige “Bakina novogodišnja priča” koja je upriličena u Pozorištu lutaka, 14.oktobra/listopada Baka Pričalica je posjetila našu školu i organizirala radionicu pisanja poema na zadane teme. Djeca su pokazala veliko interesovanje za ovaj način izražavanja, a kako i ne bi, kad Baka Pričalica baš svaki put na zanimljiv način izvuče ono najbolje iz naših učenika!

Posjetili smo i Narodnu biblioteku Mostar i Narodnu knjižnicu HNŽ Mostar, naravno uz pridržavanje svih epidemioloških mjera te provjerili i posudili nove naslove koje ćemo na vrijeme vratiti u biblioteku/knjižnicu :).

Dječji tjedan / sedmica 2021. u Međunarodnoj osnovnoj školi

I ove godine tradicionalno smo obilježili Dječju sedmicu /tjedan brojnim aktivnostima u kojim su učenici stavili akcenat prije svega na sebe, svoje postojanje i svoja prava. Kroz cijelu sedmicu /tjedan organizirane su mnogobrojne radionice u školi, a sam završetak ove manifestacije okrunili smo zakuskom i zabavom uz neizbježan ples!
Dječji tjedan / sedmica je prilika da se ukaže na obavezu poštivanja Konvencije UN-a o pravima djeteta, ali i prilika da se djeca dobro zabave.

Ova tradicionalna manifestacija podsjeća i nas odrasle da svaki dan budemo posvećeni djeci, njihovim željama i potrebama, da pričamo s djecom i još više slušamo što nam govore.

Veliki književnik Šimo Ešić u posjeti Međunarodnoj osnovnoj školi u Mostaru

Mjesec knjige je ponovo pred vratima! I ove godine u našoj školi neće nedostajati književnih susreta i promotivnih aktivnosti namijenjenih djeci, ali i svima koji su uključeni u njihov razvoj. Cilj nam je skrenuti pozornost na važnost odabira dječje knjige, te upoznati djecu i nositelje njihova odgoja s autorima koji djeci šalju pozitivne poruke.

Upravo iz ovog razloga upriličili smo posjetu istaknutog dječjeg književnika Šime Ešića. Djeca su uživala u njegovom društvu, čitanju i učestvovanju u interaktivnim igrama. Učenica sedmog razreda, Mirna Miličević svojoj ekipi je donijela pobjedu i za nagradu osvojila najnovije poetsko ostvarenje Šima Ešića, poemu u formi slikovnice “Bila gospođa Klara“. Ova knjiga je jedna od šest knjiga u kojima je izabrano ono najbolje što je u pola vijeka umjetničkog rada Ešić napisao i koja čini dio kutije pune iznenađenja koja je prvi autorski Knjigometar pod nazivom Šimometar.

Zavirite u Šimometar, i pored šest prelijepo ilustriranih knjiga pronađite društvenu i nagradnu igru kao i mnoge darove koji imaju za cilj da djecu zainteresiraju i podstaknu na čitanje.